Pech...

7 oktober 2018 - Alfás Del Pi, Spanje

Sinds deze week zijn we bij Pre 2 begonnen met het thema 'body'. Ze gaan leren over hoe ze er uit zien en leren lichaamsdelen benoemen. Daar hoort knutselen natuurlijk ook bij. De kinderen mochten verf die leek op hun huidskleur verven op een bordje en daarna hun haren er op plakken. Daarvoor keken we eerst met ze in de spiegel om te kijken of ze zichzelf al herkende en of ze hun haarkleur konden benoemen. Het is leuk om te zien als de kinderen de Engelse woorden leren voor een lichaamsdeel. Kortom was het weer een leuke stage week.

Vrijdag waren we weer vrij en zijn we gaan shoppen in Benidorm, 's avonds gingen we op stap.
Zaterdag zijn we gaan snorkelen. Dat was helaas niet gegaan zoals we hadden gehoopt. Iris en ik zijn allebei gebeten door kwallen. Eerst Iris, zij is toen meteen uit het water gegaan. Ik ging verder naar een ondieper stuk en toen ik daar stond werd ik ook gestoken. Ik zwom terug naar de boot en ik had veel pijn. Ondertussen verloor ik nog een flipper. Toen ik bij de boot aankwam en mijn voet op het trapje zette werd ik weer gebeten, zowel op mijn arm als op mijn knie. Dat was even vloeken... Eenmaal op de boot raakte ik in een soort shock door de pijn, praten lukte niet en ik kon alleen maar ja of nee schudden. Dat duurde best even. Later ging het weer beter en kwam de kapitein meteen aan met een fles met zeewater, dat moest ik er constant overheen gieten. Eenmaal terug in de haven kregen we zalf, deze hebben we nu ook bij de apotheek gehaald. De pijn is pas sinds zondag minder, maar het is nog steeds rood en dik.
Ik denk dat we gewoon pech hebben gehad, aangezien de groep van vorige week geen kwallen hadden gezien. De kapitein zei ook dat het aan de stroming van de zee lag of er wel of geen kwallen zaten.

Hopelijk houd ik er niet te lang last van, en kan ik morgen op stage gewoon m'n werk doen.

1. Anke Cleven:
    7 oktober 2018
    Leuk hoor, zo'n thema met de kinderen. Een echte uitdaging. Tja, wat een toestand met die kwallen Lieke :( Jullie hadden zo veel zin in het snorkelen, jammer dat het dan zo moet eindigen. Dikke pech. Geen snorkelen meer voor jullie neem ik aan! Beterschap en hou de zwelling goed in de gaten.