De eerste stage week

17 september 2018 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Afgelopen maandag zijn we begonnen op onze stage. Iedere ochtend worden we vlakbij ons appartement bij een bushalte opgehaald en naar de school gebracht. In deze bus zitten zowel leerlingen als leraren. Toen we aankwamen werden we ontvangen door Linda, onze stagebegeleider. Zij gaf ons de werkroosters en bracht ons naar de eerste klas waar we die dag moesten zijn. Elke dag lopen we stage in 4 klassen van verschillende leeftijden. Wel ieder andere klassen en op andere tijden om te voorkomen dat Iris en ik de hele dag Nederlands gaan praten tegen elkaar. Tussendoor hebben we pauzes en 'duty'. Dat betekent dat je of buiten gaat lopen als de kinderen pauze hebben of dat je gaat helpen bij de lunch.
Op woensdag kwam er een lerares van Pre Time naar me toe om te vragen of ik het goed vond dat ik elke ochtend daar kon helpen met het opvangen van de kinderen. Dinsdag was ik daar ook al geweest en ze gaven aan dat ze erg blij waren met mijn hulp. Bij Pre Time zitten de jongste kinderen en ze zijn pas net begonnen. Het afscheid is daarom moeilijk voor ze. Omdat zowat ieder kind huilt is het daarom erg chaotisch daar.
Ik vond het een geslaagde eerste stage week. Alle leraren waren erg vriendelijk en proberen je bij zoveel mogelijk dingen te betrekken. Het is ook leuk om te merken dat de meeste kinderen je herkennen en je naam weten.

Vrijdag zijn we altijd vrij. Toen zijn we 's middags met 4 andere studenten naar het zwembad geweest. En 's avonds gingen we op stap in Benidorm. Zaterdag regende het veel dus we zijn overdag nergens geweest. Later in de middag kwam Iris naar ons (andere student), bleef ze bij ons eten en zijn we 's avonds met z'n drieën weer op stap geweest. Zondag zijn we weer naar het zwembad gegaan.

Vandaag hebben Iris en ik aangegeven dat we het liefst in 2 vaste klassen staan zodat we de kinderen en leraren beter kunnen leren kennen. Linda gaf aan dit een goed idee te vinden dus we hebben woensdag een gesprek met haar om te overleggen. Ik verwacht dat we dan volgende week met dat rooster starten als het goedgekeurd wordt.

1. Karin van Weert:
    18 september 2018
    Hallo Lieke,
    Wat fijn dat jullie daar al aardig op jullie plek zitten. Klinkt allemaal prima en jullie vermaken jullie buiten de stage ook goed. De maravilla! Ik ga een tijdje uit de running want ik krijg een nieuwe heup.
    Karin Wiltink neemt waarschijnlijk jullie LB groep tijdelijk over. Als jullie weer naar Nederland komen verwacht dat ik ook weer aan het werk ga. Ik blijf je reisverhalen wel volgen want ik vind het erg leuk over jullie ervaringen in Spanje te lezen. Mucha suerte y hasta la proxima carta.
  2. Anke Cleven:
    18 september 2018
    Hoi Lieke,
    Fijn dat je stageweek goed bevallen is. We zijn benieuwd of Iris en jij in 2 vaste klassen ingedeeld kunnen worden. Lijkt ons ook fijner idd, zowel voor jullie als voor de kinderen. Laat maar weten of dat gaat lukken! Succes en veel plezier.
    We hoorden van Imke (snapchat) dat jullie je prima vermaken in het weekend :) Ook belangrijk.
  3. Johan en Anja:
    19 september 2018
    Hey Lieke,

Fijn om te horen dat je het goed naar je zin hebt en dat je het met die andere meiden ook goed kan vinden.
    Spreek je ook misschien al een beetje Spaans met de leerlingen of is dat alleen in het Engels ?
    Wel leuk dat ze steeds meer contact met je zoeken.
    Geniet ervan en veel plezier.
    Hasta la Vista
  4. Oma Bertha:
    19 september 2018
    Hoi Lieke,
    Leuk dat je het goed naar je zin hebt en de stage ook.
    Ga zo door .Jullie moeten zeker ook verslagen maken?
    Ik hoop dat ze het voor jullie goed kunnen regelen met de klasjes
    we horen het wel.Veel plezier en groetjes.
    Opa Bert en Oma Bertha.