Het voelt als vakantie

7 september 2018 - L'Alfàs del Pi, Spanje

Afgelopen maandag zijn Iris en ik aangekomen in Spanje. Bij het vliegveld werden we opgehaald door Eef, hij is van het bemiddelingsbureau, en hij bracht ons naar het appartement. Daar kregen we een rondleiding en gaf hij nog wat uitleg. Toen hij weg was hebben we onze koffers uitgepakt en alles een plekje gegeven. Het appartement is centraal gelegen. Eigenlijk alles zit dichtbij: supermarkt, winkels, zwembad en bushalte. Wel ligt het aan een weg met veel verkeer maar dat went snel. Die avond zijn we gaat eten bij Lisa, zij hoefde ook niet naar de campusweek en haar huisgenoten wel dus zij was alleen.
Dinsdag hebben we eigenlijk weinig gedaan behalve wat rondgelopen in het dorp. 's Avond kwam Lisa bij ons eten.
Woensdagmiddag zijn we naar het strand in Benidorm gegaan. En 's avond kwam Lisa weer langs.
Donderdag hadden we onze kennismaking op stage. We kregen een rondleiding van onze stagebegeleider Linda. We worden geplaatst in de kleuterklas maar wel ieder een andere klas om te voorkomen dat we veel Nederlands tegen elkaar gaan praten. Het zijn ontzettend aardige mensen daar en erg enthousiast. Maandag krijgen we ons werkrooster maar we weten al wel dat we op vrijdag vrij zijn dus dat is ideaal. Die dag kwamen ook de andere studenten van het bemiddelingsbureau terug van de campusweek waaronder ook onze huisgenoot Jill. Haar hadden we nog nooit gezien, alleen gesproken via Whatsapp. We zijn naar het zwembad gegaan en daar hebben we nog 4 andere meiden van het bemiddelingsbureau ontmoet. Het is wel raar voor ons om er wat later bij te komen aangezien iedereen elkaar al kent, zeker na die campusweek. Maar een ander meisje zei: wij kwamen ook later dan de rest maar nadat je met heel de groep op stap bent geweest ken je iedereen. 's Avonds zijn we met 7 op stap geweest in Benidorm, dat was erg gezellig! Vanavond gaan we weer maar dan met de hele groep dus ik ben erg benieuwd.

Onderaan heb ik wat foto's bijgevoegd van het appartement.

Adios!

1. Anke Cleven:
    7 september 2018
    Heel leuk verhaal! Fijn te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben! Hopelijk blijft dat zo en dat jullie het gezellig hebben met de hele groep.
    Ben heel benieuwd naar jullie stage-avontuur en naar jullie eerste werkdag! Succes! En, veel plezier!
  2. Oma Bertha:
    8 september 2018
    Hallo Lieke.
    Hier een klein berichtje uit Bergeijk. Heel leuk dat je het zo naar je zin hebt.
    Je schrijft dat het als vakantie voelt maar dat wordt wel anders. Maar leuk dat je goed op kunt schieten met die andere meiden. Hopelijk blijft dat zo doe je best. Hier is alles goed, alles gaat zijn gangetje. Geniet van alles wat je tegenkomt het is zo voorbij. Heel veel succes met je stage. Groetjes opa en oma en een fijn weekend!!!
  3. Oma Ria en opa:
    16 september 2018
    Hallo Lieke, je hebt de eerst schoolweek er al weer op zitten. Wij hebben vernomen dat heel leuk is. En dat je al leuke uitstapjes gemaakt hebt. Zo zie je ook wat van Spanje, de cultuur en natuur. En het is er lekker warm. Geniet ervan. De groetjes uit Valkenswaard ook aan je mede studenten. Opa en oma Cleven.